Regulamin Sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep internetowy LatwaUprawa, dostępny pod adresem www.latwauprawa.pl, prowadzony jest przez KUBIT Jakub Brzeski z siedzibą przy ul. Szymonowica 19/lu1, 93-018 Łódź, NIP: 7252290320, REGON: 383594178.
1.2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień, dostarczania zamówionych produktów, uiszczania przez Klientów ceny sprzedaży, prawa odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
1.3. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Regulamin” i może być w każdej chwili pobrany i wydrukowany przez Klienta.
1.4. Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu oraz przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie stron WWW.
2. DEFINICJE
-
Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.latwauprawa.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać zamówienia.
-
Klient – każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta ze Sklepu.
-
Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
-
Towar – produkt oferowany przez Sklep, będący przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawarta na odległość między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
3. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
3.1. Zamówienia można składać poprzez formularz zamówienia dostępny na stronie Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3.2. W celu złożenia zamówienia Klient wybiera interesujący go Towar, określa ilość, a następnie przechodzi do formularza zamówienia, gdzie podaje dane niezbędne do realizacji zamówienia oraz wybiera sposób dostawy i płatności.
3.3. Złożenie zamówienia stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży Towaru.
3.4. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje potwierdzenie jego przyjęcia na podany adres e-mail.
3.5. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
4. CENY I PŁATNOŚCI
4.1. Ceny Towarów podane na stronie Sklepu są cenami brutto i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
4.2. Do ceny Towaru doliczany jest koszt dostawy, który zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostawy. W przypadku zamówień o wartości powyżej 79 zł istnieje możliwość wyboru bezpłatnej dostawy za pośrednictwem Orlen Paczka.
4.3. Dostępne formy płatności:
-
przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy:
62 1140 2004 0000 3802 7887 6571; -
płatność online za pośrednictwem platformy płatniczej PayU;
-
płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
4.4. W przypadku wyboru płatności przelewem, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 5 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia.
5. DOSTAWA
5.1. Dostawa Towarów realizowana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2. Zamówienia dostarczane są za pośrednictwem:
-
InPost Paczkomaty 24/7
-
Orlen Paczka
-
Kurier InPost
-
Kurier UPS
5.3. Czas realizacji zamówienia wynosi do 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności lub potwierdzenia zamówienia w przypadku płatności za pobraniem.
5.4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie wynikające z winy przewoźnika.
6. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
6.1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.), Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru.
6.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie, np. drogą elektroniczną na adres kontakt@latwauprawa.pl lub listownie na adres:
KUBIT Jakub Brzeski
ul. Szymonowica 19/lu1
93-018 Łódź.
6.3. Konsument może (ale nie musi) skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia od umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
6.4. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
6.5. Konsument zobowiązany jest zwrócić Towar niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
6.6. Zwrotu Towaru należy dokonać na adres:
KUBIT Jakub Brzeski
ul. Szymonowica 19/lu1
93-018 Łódź.
6.7. Sprzedawca w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta zwraca wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem kosztów wynikających z wybrania innej metody dostawy niż najtańsza oferowana).
6.8. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
6.9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
6.10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy.
6.11. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in. gdy przedmiotem świadczenia jest:
-
rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
-
rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
-
rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
-
rzeczy, które po dostarczeniu zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
-
nagrania dźwiękowe, wizualne lub oprogramowanie komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu po jego otwarciu,
-
dzienniki, periodyki lub czasopisma (z wyjątkiem prenumeraty),
-
usługi dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeśli świadczenie rozpoczęto za zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
6.12. Prawo odstąpienia nie przysługuje podmiotom innym niż Konsument w rozumieniu niniejszego Regulaminu (w tym przedsiębiorcom działającym w ramach działalności zawodowej).
7. REKLAMACJE
7.1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta za wady fizyczne i prawne Towaru zgodnie z art. 556 i następne Kodeksu cywilnego.
7.2. Wada fizyczna polega na niezgodności Towaru z umową, w szczególności gdy:
-
Towar nie posiada właściwości, które powinien mieć zgodnie z przeznaczeniem lub zapewnieniami Sprzedawcy,
-
Towar został wydany Klientowi w stanie niezupełnym,
-
Towar nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zakupie, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżeń,
-
Towar nie odpowiada opisowi lub próbce przedstawionej wcześniej przez Sprzedawcę.
7.3. Wada prawna polega na tym, że Towar:
-
jest własnością osoby trzeciej,
-
jest obciążony prawem osoby trzeciej,
-
korzystanie z niego jest ograniczone decyzją właściwego organu.
7.4. Publiczne zapewnienia producenta, importera lub dystrybutora są traktowane tak samo jak zapewnienia Sprzedawcy, chyba że Sprzedawca nie znał i nie mógł znać tych zapewnień.
7.5. Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne, które ujawnią się w ciągu 2 lat od dnia dostarczenia Towaru.
7.6. Jeżeli wada fizyczna zostanie ujawniona przed upływem 1 roku, domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania Towaru.
7.7. W przypadku stwierdzenia wady, Klient może:
-
zażądać naprawy Towaru,
-
zażądać wymiany na nowy,
-
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
-
odstąpić od umowy (jeśli wada jest istotna).
7.8. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
7.9. Konsument może, zamiast zaproponowanej przez Sprzedawcę naprawy, zażądać wymiany, lub odwrotnie – chyba że doprowadzenie do zgodności z umową w wybrany sposób byłoby niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów.
7.10. Reklamacje można składać:
-
pisemnie na adres: KUBIT Jakub Brzeski, ul. Szymonowica 19/lu1, 93-018 Łódź,
-
drogą e-mailową: kontakt@latwauprawa.pl.
7.11. Reklamacja powinna zawierać:
-
dane kontaktowe Klienta (imię, nazwisko, adres e-mail lub pocztowy),
-
numer zamówienia,
-
opis wady i datę jej stwierdzenia,
-
żądanie Klienta (np. naprawa, wymiana, zwrot pieniędzy),
-
(opcjonalnie) dowód zakupu – np. paragon, faktura lub potwierdzenie zamówienia.
7.12. Reklamowany Towar należy odesłać na koszt Sprzedawcy na adres:
KUBIT Jakub Brzeski
ul. Szymonowica 19/lu1
93-018 Łódź
7.13. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania.
7.14. Jeśli reklamacja zostanie uznana za zasadną, Sprzedawca:
-
niezwłocznie naprawi lub wymieni Towar,
-
zwróci należność – zgodnie z żądaniem Klienta.
7.15. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, zwrot płatności nastąpi w terminie 14 dni, nie wcześniej jednak niż po otrzymaniu zwróconego Towaru lub potwierdzeniu jego odesłania.
7.16. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania Konsumenta w terminie 14 dni, uznaje się, że uznał reklamację za uzasadnioną.
7.17. Roszczenia z tytułu rękojmi przedawniają się po roku od dnia stwierdzenia wady, z zastrzeżeniem że dla Konsumenta okres ten nie może zakończyć się wcześniej niż po upływie 2 lat od dnia wydania rzeczy.
7.18. Niniejsze zasady nie wykluczają możliwości udzielenia przez Sprzedawcę dodatkowej gwarancji. W takim przypadku warunki gwarancji będą określone osobno.
8. POZASĄDOWE ROZSTRZYGANIE SPORÓW
8.1. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń, w szczególności:
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej (wniosek o mediację – zazwyczaj postępowanie jest bezpłatne);
Lista Inspektoratów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595 -
stałego polubownego sądu konsumenckiego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej (wniosek o rozpatrzenie sporu przez sąd – zazwyczaj postępowanie jest bezpłatne);
Lista sądów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596 -
bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,
-
platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr
8.2. Skorzystanie z powyższych metod jest dobrowolne i możliwe wyłącznie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego.
8.3. Niniejszy rozdział nie ma zastosowania wobec osób prowadzących działalność gospodarczą, które zawarły umowę w ramach tej działalności, nawet jeśli korzystają z tzw. praw przysługujących konsumentom (czyli tzw. „przedsiębiorców na prawach konsumenta”).
9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
9.1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Klienta podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca – KUBIT Jakub Brzeski z siedzibą w Łodzi.
9.2. Dane osobowe Klienta są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), wyłącznie w celu realizacji i obsługi zamówienia, a także w celach wynikających z uzasadnionego interesu administratora lub na podstawie udzielonej zgody.
9.3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i realizacji umowy sprzedaży. Brak ich podania uniemożliwia złożenie zamówienia.
9.4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom współpracującym ze Sprzedawcą w zakresie realizacji zamówienia (np. firmom kurierskim, operatorom płatności). Nie są przekazywane podmiotom nieuczestniczącym w procesie realizacji umowy.
9.5. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, a także wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
9.6. Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w zakładce Polityka prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Sklepu i obowiązuje do odwołania.
10.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w uzasadnionych przypadkach, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności lub dostawy, a także w celu poprawy jakości obsługi Klientów.
10.3. O wszelkich zmianach Regulaminu Klient zostanie poinformowany poprzez publikację nowej wersji Regulaminu na stronie Sklepu. Do zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian stosuje się Regulamin w wersji obowiązującej w chwili złożenia zamówienia.
10.4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe akty prawne.
10.5. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowanie znajdzie odpowiedni przepis prawa.
10.6. Regulamin dostępny jest w wersji elektronicznej na stronie www.latwauprawa.pl w zakładce „Regulamin” oraz może zostać nieodpłatnie udostępniony Klientowi na jego żądanie w formie elektronicznej lub papierowej.
10.7. Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@latwauprawa.pl lub pod adresem: ul. Szymonowica 19/1, 93-018 Łódź.